بررسی پیکاپ فوتون؛ یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های چینی

۲۸ بازديد
به دنبال پیکاپ چندمنطوره و قدرتمند هستید؟ فوتون تونلند G7 پاسخی است به نیاز شما! این پیکاپ چینی با طراحی مدرن‌تر نسبت به نسل‌های قبلی و عملکردی قدرتمند، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کند.

چه چیزی فوتون تونلند G7 را از دیگر پیکاپ‌ها متمایز می‌کند؟ این خودرو با پیشرانه‌ای کارآمد و قدرتمند، ضمن داشتن ظاهر جذاب، توانسته است ضعف‌های مدل‌های قبلی خود را جبران کند و به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

در این مقاله، به بررسی دقیق فوتون تونلند G7 می‌پردازیم تا با ویژگی‌ها، مزایا و معایب این پیکاپ پرطرفدار بیشتر آشنا شوید. از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی با این پیکاپ خوش‌ساخت با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات فوتون پیکاپ تونلند G7 اتوماتیک 1402 - 1403، برآورد | baravard

تکامل پیکاپ‌های فوتون: سفری از گذشته تا آینده‌ای درخشان
پیکاپ‌های فوتون، مسیری طولانی را از طراحی‌های ابتدایی و ساده تا رسیدن به اوج شکوه با مدل تونلند G7 پیموده‌اند. نسل‌های قبلی این خودرو، با ظاهری نه چندان جذاب و امکاناتی محدود، بیشتر شبیه به ابزارهای کار بودند تا خودروهای سواری. کابین‌ ساده، طراحی داخلی و خارجی بی‌روح و عملکرد متوسط از جمله ویژگی‌های بارز این نسل از پیکاپ‌های فوتون بودند.

با این حال، این خودروساز مطرح چینی با گذشت زمان و طراحی پیکاپ فوتون جدید دست به یک تحول شگفت‌انگیز زد. مدل‌ g7 که سال 2020 به بازار عرضه شد، با طراحی جسورانه و مدرن، خطوط عضلانی و چهره‌ای نسبتا خشن، به کلی چهره پیکاپ‌های این شرکت را دگرگون کرد.

حضور گسترده خودروسازی فوتون در بازارهای خودرویی جهان البته فقط شامل تونلند G7 نیست و این کارخانه عظیم، انواع خودروها با کاربری شخصی و عمومی را تولید می‌کند. فوتون تونلند G7 دیگر تنها یک وسیله نقلیه کاری نیست، بلکه یک پیکاپ پیشرفته با آپشن‌های متفاوت است که می‌تواند نیازهای هر راننده‌ای را برآورده کند.

طراحی بیرونی و داخلی؛ نگاهی دقیق به جزئیات ظاهری فوتون G7
فوتون G7، با ابعاد چشمگیر و طراحی جسورانه، با هدف ایجاد یک چالش جدی برای رقبا در بازار پیکاپ‌های ایران پا به میدان گذاشته و با طول ۵۳۴۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۸۷۰ میلی‌متر، G7 هیکلی عضلانی و قدرتمند دارد که هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. همچنین فاصله محوری ۳۱۱۰ میلی‌متر ماشین فوتون به فضای داخلی جادار و راحتی سرنشینان کمک شایانی کرده است. در ادامه این بخش، به بررسی دقیق طراحی بدنه این پیکاپ قدرتمند می‌پردازیم.

نمای جانبی؛ نمادی از قدرت و استحکام
در نمای جانبی، گلگیرهای برجسته و حجم‌های روی درب‌ها به پیکاپ فوتون G7 ظاهری قدرتمند و استوار بخشیده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی، با طراحی اسپرت و فاصله مناسب از گلگیرها، به خودرو ظاهری جسورانه داده و به بهبود هندلینگ و پایداری آن کمک کرده‌اند و توانسته‌اند لذت سواری با این خودرو را در شرایط مخلتف جاده‌ای افزایش دهند.

نمای عقب؛ ترکیبی از اسپرت و آفرود
نمای عقب ماشین فوتون G7، هرچند شباهت‌هایی به سایر پیکاپ‌های مونتاژی داخلی دارد، اما پوشش مشکی رنگ روی درب فضای بار، که کلمه FOTON روی آن نقش بسته، به این خودرو ظاهری متفاوت بخشیده. این طراحی، نه تنها به زیبایی آن افزوده، بلکه به محافظت از درب فضای بار در برابر خط و خش نیز کمک می‌کند.

بررسی پیکاپ فوتون G7 اتوماتیک؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت | گجت نیوز

فضای بار؛ جادار و کاربردی
فضای بار پیکاپ فوتون تونلند جادار است و برای طبیعت‌گردی، سفر و یا حتی استفاده‌های کاری می‌تواند خیال صاحب خودرو را از بابت فضای مورد نیاز برای لوازم و وسایل راحت کند. این فضا با طول ۱۵۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۵۸۰ میلی‌متر و ارتفاع ۴۴۰ میلی‌متر ظرفیت حمل بار خوبی دارد.

طراحی داخلی مدرن فوتون
با ورود به داخل کابین ماشین فوتون g7 شاهد تغییرات زیادی هستیم. داشبورد ماشین با پوشش چرمی معمولی و طراحی سه بعدی با تریم فیبر کربن در اطراف مانیتور، فضایی دلنشین را در کابین ایجاد کرده‌اند. همچنین پیکاپ فوتون تونلند به صندلی بیونیک مجهز شده است که نشیمن آن‌ها بسیار دلنشین و راحت است.

یکی دیگر از تغییراتی که به چشم می‌آید، فرمانی با طراحی نسبتا اسپرت با روکش چرمی و تنظیم چهار جهته و یک LCD 10 اینچی است که البته سرعت تاچ معمولی دارد. در کل، طراحی داخلی ماشین فوتون نه فانتزی است و نه لوکس، اما ویژگی‌های خوبی دارد که در کنار طراحی ارگونومیک دسته دنده اتومات و وجود فضای کافی برای قرار دادن وسایل شخصی، راحتی رانندگی را افزایش می‌دهد.

قلب تپنده‌ای قدرتمند در دل غول آهنین: مشخصات فنی فوتون G7
پیشرفت پیکاپ فوتون G7 فقط به طراحی ظاهری آن ختم نمی‌شود، بلکه در زیر کاپوت نیز تحولی شگفت‌انگیز را تجربه کرده است. قلب تپنده این غول آهنین چینی، پیشرانه‌ای است که قدرتی مثال‌زدنی را به ارمغان آورده و آن را به یک رقیب جدی در بازار پیکاپ‌های ایران تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی دقیق مشخصات فنی ماشین فوتون G7 می‌پردازیم.

قلب تپنده: موتور و پیشرانه
زیر کاپوت فوتون تونلند G7، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ قرار گرفته که قدرت بالایی تولید می‌کند. این موتور با تکنولوژی AVL آلمانی با بهره‌گیری از فناوری توربوشارژر، توانایی تولید ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. با این پیشرانه جدید، فوتون اتومات تازه وارد به راحتی می‌تواند بارهای سنگین را جابجا کرده و در مسیرهای ناهموار نیز بهتر از نسل‌های قبلی خود عمل کند.

گیربکس و سیستم انتقال نیرو: ترکیبی قدرتمند از سرعت و کنترل
اینبار فوتون با داشتن یک گیربکس بسیار حرفه‌ای پا به میدان رقابت گذاشته که اتفاقا عملکرد بهتری از دیگر رقبای خود دارد. ماشین فوتون G7 به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF مجهز شده که انتقال قدرت را به صورت نرم و روان انجام می‌دهد. این گیربکس، با تعویض دنده‌های سریع‌تر عملکرد خوبی دارد. همچنین، سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل (4WD) با حالت‌های مختلف رانندگی (2H, 4H, 4L, AUTO)، به پیکاپ فوتون تونلند G7 قابلیت حرکت در انواع مسیرها را می‌دهد.

سیستم چهار چرخ محرک BorgWarner در فوتون
یکی از نکات برجسته در سیستم انتقال نیروی فوتون G7، استفاده از سیستم چهار چرخ محرک BorgWarner است. BorgWarner یکی از تولیدکنندگان سیستم‌های انتقال قدرت در جهان است و محصولات آن به دلیل کیفیت و عملکرد بالا شناخته شده‌اند. سیستم چهار چرخ محرک BorgWarner در ماشین فوتون G7، به صورت الکترونیکی قابل کنترل بوده و به راننده اجازه می‌دهد تا با توجه به شرایط مسیر، حالت رانندگی مناسب را انتخاب کند.

سیستم تعلیق و ترمز: ترکیبی از راحتی و ایمنی
سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، به همراه کمک فنرهای قوی، سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم کرده و در عین حال، پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا افزایش داده است. همچنین این خودرو دارای شاسی مستقل از بدنه است. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، به همراه سیستم‌های کمکی ترمز مانند ABS، EBD و کنترل پایداری و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (DAC) و سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC) است که ایمنی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.

امکانات و تجهیزات فوتون G7: سفری لوکس و ایمن
اگر برایتان سوال است که فوتون چطور ماشینی است، باید بدانید که نقاط قوت یک ماشین شهری راحت و یک شاسی بلند قل چماق را ترکیب کرده و در اختیار راننده قرار می‌دهد. ماشین فوتون G7 اتومات با ترکیبی بی‌نظیر از قدرت، تکنولوژی و راحتی، تجربه‌ای رانندگی لوکس و هیجان‌انگیز را به شما هدیه می‌دهد. این پیکاپ قدرتمند، نه تنها در مسیرهای آفرود بلکه در جاده‌ها نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین امکانات و تجهیزات این خودرو می‌پردازیم:

راحتی در رانندگی
یکی از اولین تغییراتی که با ورود به کابین این پیکاپ به چشم می‌خورد، سیستم ورود بدون کلید آن است. تنها کافیست کلید را در جیب داشته باشید و با فشردن دکمه استارت، موتور خودرو را روشن کنید. همچنین ماشین فوتون تونلند جدید به سیستم پانوراما 360 درجه پرنده مجهز است که با استفاده از دوربین‌های تعبیه شده در اطراف خودرو، می‌توانید نمای کاملی از اطراف خودرو را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

امکانات رفاهی فوتون تونلند g7
یکی از جذابت‌ترین امکانات رفاهی پیکاپ تونلند اتومات داشتن شیفترهای پشت فرمان است. داشتن دنده پشت فرمان آن‌هم در پیکاپ چینی، عجیب اما جالب است. با این حال بهتر است انتظار یک عملکرد اسپرت از آن نداشته باشید اما حس و حال بسیار خوبی در رانندگی شهری و جاده به راننده می‌دهد و این یک پیشرفت بزرگ برای آینده این خودروی چینی در بازار ایران است.

احتمال حضور نسل جدید پیکاپ فوتون تونلند در ایران | گجت نیوز

4. سیستم ایمنی فوتون؛ سپری محکم در برابر خطرات
برای این که بدانید فوتون تونلند چطور ماشینی است باید با امکانات ایمنی آن بیشتر آشنا شوید. فوتون G7 با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های ایمنی، سطحی از حفاظت را برای سرنشینان و عابران پیاده فراهم کرده که در کلاس پیکاپ‌ها بی‌نظیر است.

سیستم‌های ایمنی فعال؛ چشمان هوشیار خودرو
سیستم‌های ایمنی فعال مانند کنترل پایداری (ESP)، کمک به شروع حرکت در سربالایی (HSA) و سیستم کنترل کشش (TCS) به مانند چشمان هوشیار خودرو عمل می‌کنند و در شرایط مختلف رانندگی، به حفظ کنترل خودرو و جلوگیری از لغزش و انحراف کمک می‌کنند که عملکرد بسیار خوبی از خود در این خودرو نشان داده‌اند. همانطور که در برنامه اسب بخار این خودروها بررسی شدندن، پیکاپ فوتون تونلند g7 عملکرد بسیار بهتری از دیگر رقبای خود نشان داد و ثابت کرد که سنسورهای تعبیه شده در این خودرو عملکردی دقیقی دارند.

سیستم‌های ایمنی غیرفعال؛ سپر محکم در برابر ضربه
سیستم‌های ایمنی غیرفعال مانند 6 کیسه هوا؛ شامل دو کیسه هوا + کیسه هوای جانبی + کیسه هوای پرده ای جانبی، کمربند ایمنی پیش کشنده و بدنه فولادی با استحکام بالا، سبک وزن با امکان جذب انرژی برای مدیریت انرژی تصادف، در صورت وقوع حادثه، از سرنشینان محافظت می‌کنند. کیسه‌های هوای چندگانه که در سراسر کابین تعبیه شده‌اند، در صورت برخورد، به سرعت باز شده و از سر و صورت سرنشینان محافظت می‌کنند.

انواع سنسورهای ایمنی در فوتون تونلند g7
پیکاپ فوتون تونلند به انواع سنسورهای ایمنی و رفاهی مجهز شده تا هرچه بیشتر بتواند امنیت سرنشینان خودرو را افزایش دهد. برای بالا بردن ایمنی، خودرو فوتون به این سنسورها مجهز است:

تشخیص نقطه کور (BSD): این سیستم با هشدار به راننده، از تغییر مسیر ناگهانی به سمت خودروهایی که در نقطه کور قرار دارند، جلوگیری می‌کند.
هشدار برخورد رو به جلو (FCW): سیستم هشدار برخورد از جلو می‌تواند به وسایل نقلیه 4-120 متر جلوتر و عابران پیاده 4-60 متر جلوتر هشدار دهد. اگر برخورد قریب الوقوع وجود داشته باشد، سیستم به شما در مورد خطر هشدار می‌دهد.
هشدار باز بودن درب (DOW): این سیستم در هنگام باز کردن درب خودرو، به شما هشدار می‌دهد تا از برخورد با عابران پیاده یا دوچرخه‌سواران جلوگیری شود.
سیستم اولویت ترمز (BOS): در شرایط اضطراری، این سیستم به صورت خودکار نیروی ترمز را افزایش می‌دهد تا فاصله توقف خودرو را کاهش دهد.
دستیار تغییر مسیر (LCA): این سیستم هنگام تغییر مسیر، به راننده هشدار می‌دهد تا از برخورد با خودروهای دیگر جلوگیری کند.
5. عملکرد و قابلیت‌های آفرود: تسلط خوب در آفرود هر زمینی
فوتون تونلند G7، با توجه به بررسی‌های انجام شده در برنامه محبوب اسب بخار، توانسته است در آزمون‌های سخت آفرودی عملکردی درخشان از خود نشان دهد و به عنوان یک رقیب جدی در بازار پیکاپ‌های آفرودی چینی معرفی شود. همانطور که در تست و بررسی در ویدیوی اسب بخار مشخص است، این خودرو با بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های نوین، توانست به خوبی بر رقبای خود مانند KMC، کلوت اتوماتیک، بهمن g9، آمیکو آسانا، کینگ لینگ تاگا غلبه کرده و قابلیت‌های آفرودی بی‌نظیری را به نمایش بگذارد.

در این تست آفرودی انجام شده توسط تیم برنامه اسب بخار، پیکاپ فوتون G7 در مسیرهای ناهموار و چالش‌برانگیز با سربالایی‌ها و سراشیبی‌های تند، چاله‌ها و موانع مختلف، به راحتی از پس تمامی موانع برآمده و توانایی‌های خود را به رخ رقبای چینی‌اش کشیده است. سیستم‌های کمک‌راننده هوشمند این خودرو، مانند سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم قفل دیفرانسیل، به صورت هماهنگ و دقیق عمل کرده و به خودرو کمک می‌کنند تا در سخت‌ترین شرایط نیز پایداری خود را حفظ کرده و به حرکت خود ادامه دهد.

فوتون برای کدام شرکت است
فوتون یک برند خودروسازی چینی است که زیرمجموعه گروه خودروسازی بزرگ بایک (BAIC) محسوب می‌شود. فوتون طیف گسترده‌ای از محصولات را از جمله کامیون، اتوبوس، وانت، شاسی‌بلند سری G و سری V و ماشین‌آلات کشاورزی تولید می‌کند. این شرکت با همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان مانند دایملر، به تولید محصولات با کیفیت و فناوری‌های روز دنیا پرداخته است. محصولات فوتون به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب، در بسیاری از کشورها از جمله ایران محبوبیت زیادی دارند.

جمع‌بندی
در این مطلب از مجله تایر به بررسی یکی از پیکاپ‌های چینی بازار ایران پرداختیم. فوتون تونلند g7 که از اواخر سال 1401 وارد بازار ایران شده توانسته عملکردی خوبی از خود نشان دهد. با توجه به بررسی‌های انجام شده در این مقاله طراحی بدنه، سیستم تعلیق، موتور و گیربکس، طراحی داخلی، امکانات رفاهی و سیستم‌های ایمنی ماشین فوتون را شرح دادیم. فوتون g7 یکی از پیکاپ‌های به روز است که نسبت‌ به مدل‌های قبلی خود پیشرفت زیادی داشته و امروزه در سراسر جهان از فروش خوبی برخوردار است. همچنین تست و بررسی قابلیت‌های آفرودی این خودرو بر اساس ویدیو جنگ آفرودی‌های چینی از برنامه اسب بخار صورت گرفته که پیکاپ فوتون تونلند G7 توانست به خوبی رقبای خود را شکست دهد. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

اطلاعات بیشتر: https://tayer.ir/74210/foton-tunland-review/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.