راهنمای اخذ اقامت توریستی ترکیه

۴۳ بازديد


ترکیه یک مقصد گردشگری بسیار محبوب با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله مساجد با مناره های بلند، بازارهای شلوغ و شهرهای تاریخی مانند استانبول و کاپادوکیه است. علاوه بر این، سواحل آبی شفاف آنتالیا و خلیج اچمه، ترکیه را به مقصدی محبوب برای سفرهای دریایی تبدیل کرده است. وجود چنین جاذبه هایی قوانین اقامت توریستی در ترکیه را ساده کرده است و افراد می توانند راحتتر به این کشور سفر کرده و از مناظر زیبای آن دیدن کنند.

انواع ویزای ترکیه

راه های مختلفی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد. اما دو روش رایج، بهترین و قابل اعتمادترین عبارتند از:

اقامتگاه ترکی

ساده ترین راه برای اقامت کوتاه مدت در ترکیه استفاده از ویزای توریستی است. ویزای توریستی ترکیه فقط 6 ماه اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. به طور کلی، شما می توانید تا 90 روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید. اما اگر می خواهید از کل مدت اقامت توریستی خود استفاده کنید، باید ویزای توریستی 6 ماهه آن کشور را دریافت کنید.

تنها در صورت داشتن قرارداد اجاره محضری برای خانه در ترکیه، ویزای 6 ماهه به شما تعلق می گیرد. همچنین مطمئن شوید که خانه ای که اجاره می کنید در مناطق ممنوعه واقع نشده باشد. پس از ورود به کشور، می توانید یک خانه یا آپارتمان اجاره کنید تا زمانی که دولت ویزای توریستی موقت شما را تایید کند.
 برای دریافت اقامت توریستی ترکیه با شرکت مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

برای واجد شرایط بودن برای اقامت توریستی 6 ماهه در ترکیه، باید شرایط لازم را داشته باشید به طور کلی، مهم ترین نیازها منابع مالی و برنامه سفر برای گردشگری است در صورت داشتن مشکلات زیر احتمالاً درخواست شما رد خواهد شد:

با سوابق کیفری

سابقه تبعید وجود دارد

عدم حضور در تاریخ مصاحبه در اداره مهاجرت

انتقال درخواست اجازه اقامت به روزهای آخر اقامت 90 روزه بدون ویزا

اقامت دائم

ساده ترین، مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای دریافت اقامت دائم ترکیه، خرید ملک یا آپارتمان است. اگر اقامت 6 ماهه برای گردشگر ترکیه ای کافی نیست، باید خانه یا ملکی به ارزش حداقل 75 هزار دلار در خارج از منطقه ممنوعه خریداری کند. با کمک آن می توانید به سرعت در ترکیه بمانید. علاوه بر سادگی این روش، خرید ملک در ترکیه مطمئن و سودآور محسوب می شود.

در واقع باید بدانید که از ابتدای سال 2021 قیمت ملک در ترکیه روند صعودی را نشان می دهد. بنابراین با خرید ملکی به ارزش 75000 دلار نه تنها می توانید به جای اقامت توریستی کوتاه مدت در ترکیه اقامت دائم این کشور را دریافت کنید، بلکه از سرمایه گذاری کم ریسک و سودآور نیز بهره مند شوید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد خرید ملک در ترکیه را ساده ترین و بهترین راه برای اخذ اقامت دائم این کشور می دانند.

شرایط اخذ اقامت دائم

برای اخذ اقامت ترکیه ابتدا باید وارد خاک این کشور شوید. هوا یا زمین مهم نیست به محض ورود به این کشور باید پاسپورت خود را در مرز مهر بزنید. با این کار، شما مجاز به اقامت حداکثر 90 روز در ترکیه هستید. پس از 90 روز، باید برای اقامت توریستی یا دائم ترکیه اقدام کنید.

مراحل اخذ اقامت توریستی در ترکیه

برای دیدن جاذبه های گردشگری این کشور باید مراحل زیر را طی کنید:

خرید سیم کارت ترکیه

اجاره رسمی خانه یا آپارتمان در خارج از مناطق ممنوعه

برای افراد 18 تا 65 سال بیمه بگیرید

فرم ورود را تکمیل و ارسال کنید

مدارک لازم برای مصاحبه با اداره مهاجرت را تکمیل کنید (4 قطعه عکس بیومتریک، کپی صفحه اول پاسپورت، کپی مهر ورود ترکیه روی پاسپورت و پرینت رنگی ویزا)

اگر می خواهید اقامت توریستی ترکیه را با یکی دیگر از اعضای خانواده دریافت کنید، باید گواهی ازدواج رسمی ترکیه را به همراه داشته باشید.

مراحل اخذ مجوز اقامت دائم

خرید سیم کارت ترکیه

انتخاب خانه یا آپارتمان با توجه به بودجه خود

تهیه مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم ترکیه از جمله موارد زیر:

ترجمه شناسنامه و پاسپورت با موافقت محضری

عکس بیومتریک (عکس پاسپورت)

وارگی نومارسی (کد مالیاتی ترکیه)

گواهی تبدیل ارز (گواهی پرداخت ارزش ملک به دلار)

پذیرش واریز وجوه ملک به حساب فروشنده (فیش بانکی)

بیمه اموال

برای گذراندن مراحل درخواست اقامت ترکیه، باید مدارک زیر را نیز تهیه کنید:

اصل و کپی پاسپورت والدین و فرزندان زیر 18 سال (برای اقامت توریستی و اقامت دائم ترکیه)

سند ازدواج به زبان ترکی با مهر کنسولی و ترجمه رسمی آن در استانبول

اصل فرم و کپی بیمه نامه سلامت از منابع معتبر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.