راه هاي مختلف مجازي سازي سرور؟

۷۰۳ بازديد

اين روزها با توجه به رشد و پيشرفت تكنولوژي و لوازم ديجيتال و بسياري از كالاهاي ديگر كار براي افراد نسبت به گذشته بسيار آسان و راحت شده است. به طور مثال: امروز با وجود بسياري از قابليت ها و توانايي هاي آنلاين و اينترنتي و مجازي افراد بسياري از كارهاي خود را به اين صورت انجام مي دهند.

پيشرفت كردن تكنولوژي باعث به وجود آمدن بسياري از شغل ها براي افراد نيز شده است، به اين صورت كه تعدادي از مردم به خريد هاي آنلاين و اينترنتي مي پردازند و در اين صورت بسياري از فروشگاه ها نياز به نيروي كار پيدا مي كنند تا بتوانند نياز مشتريان و كاربران خود را رفع كنند .

در زمان هاي قبلتر تنها اين قابليت وجود داشت كه افراد از يك سرور بر روي يك سيستم عامل استفاده كنند.اما امروزه اين قابليت‌ها افزايش يافته است كه در ادامه مطالب و مقاله به آنها خواهيم پرداخت.

مجازي كردن سرور

مجازي كردن سرور ها راه حل هايي هستند كه مي توانند هزينه هاي شما را كم كنند و به حداقل برسانند و همچنين مي‌توانند مديريت بسيار زياد و موثري براي منابع شما داشته باشند. اما براي مجازي كردن سرور منبع هايي كه سخت افزار هستند مانند؛ استوريج و تجهيزات شبكه ،با روش هاي نرم افزاري شبيه سازي مي شوند.

كه در اينجا مي توانيم بگوييم هر دستگاهي كه سخت‌افزار است مي‌تواند از طريق مجازي بودن تبديل به چند دستگاه شود .مي توانيم از مجازي سازي در چند جا استفاده كنيد. براي مثال؛ مجازي سازي در اپليكيشن،مجازي كردن دسكتاپ و مجازي سازي در سرور و شبكه. كه هر كدام داراي قابليت ها و مزيت هاي جداگانه اي هستند كه به آن ها مي پردازيم.

مجازي كردن داراي مزيت هايي هست كه به ترتيب مي توان گفت: با مجازي كردن مي توانيم هزينه هاي سخت افزاري خود را به طور بسيار ناباورانه به كمترين حد ممكن خود برسانيم . يا اينكه از طريق مجازي كردن ميتوانيم مصرف انرژي را كم كنيم و فضاي زيادي را براي نصب برنامه هاي سخت افزاري قرار دهيم. بهترين مزاياي مجازي كردن مي توانيم به مديريت آسان اشاره كنيم.

از مجازي سازي سرور يا همان سخت افزار استفاده هاي گسترده و بزرگي در قسمت مركز داده انجام ميشود .در اين نوع مجازي سازي سيستم هاي عامل مي توانند جدا از هم از يك منبع سخت افزاري استفاده كنند كه به صورت اشتراكي و مشترك مي باشد.

يعني اينكه اگر شما داراي چندين سيستم هستيد اين سيستم ها به طور جداگانه قرار دارند و مي ‌توانيد از يك منبع سخت افزاري سرور به طور مشترك براي همه سيستم‌هاي خود استفاده كنيد. كه به طور قابل توجهي از هزينه هاي شما را كم ميكند .با پيشرفت كردن تكنولوژي نرم افزارهاي بسيار زيادي براي مجازي كردن سرور هاي شما طراحي شدند كه در اين نرم افزار ها به سرور فيزيكي ،ميزبان گفته مي‌شود و ماشين‌هاي مجازي مهمان ،همچنين قسمت اصلي آن ها را مي توانيد هايپرو ايزر بناميم.

در مجازي كردن سرور ها هر برنامه مجازي به طور كامل از برنامه هاي ديگر و به شكل مستقل عمل مي كند.هر كدام داراي سيستم عامل جداگانه هستند و از برنامه‌هاي جداگانه نيز استفاده مي‌كنند. نوعي از مجازي سازي وجود دارد كه در آن سيستمي كه استفاده مي كنيم و آن را مهمان نامگذاري مي كنيم جدا نيست يعني با برنامه هاي سخت افزاري تبادل اطلاعات دارد.

اگر شما فردي هستيد كه نياز بسيار زيادي به سرور هاي چندگانه داريد،اما مي خواهيد هزينه هاي بسيار زياد و گزافي را متقبل نشويد و از يك سرور براي سيستم عامل هاي خود به صورت اشتراكي استفاده كنيد،مي توانيد سرور خود را مجازي سازي كنيد.كه اين مجازي كردن مي تواند قابليت و مزيت هاي بسيار بالايي را به شما عرضه كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.