مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان

۹۵۴ بازديد


چاپگرهای جوهرافشان دارای مزایا و معایب بسیار کمی هستند. در واقع پرینترهای جوهرافشان با تمام مزیت هایی که دارند، معایب و مشکلاتی نیز دارند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. این نوع چاپگر به خصوص برای چاپ عکس بسیار مفید و کاربردی است. با این حال، کاربران مشکلاتی با آنها دارند که باید قبل از خرید چاپگر در نظر بگیرید.

در این مقاله برخی از مهم ترین مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را با کمک کارشناسان تعمیر چاپگر کونیکا مینولتا در مرکز سخت افزار ایران ارائه می کنیم. مزایا و البته مشکلاتی که به شدت بر کیفیت دستگاه و نتیجه مطلوب تاثیر می گذارد.

جوانب مثبت و منفی پرینترهای جوهرافشان را بررسی کنید

قبل از خرید هر مدل پرینتر جوهر افشان، باید از محدودیت های دستگاهی که به دنبال آن هستید و چه ویژگی هایی در دسترس شماست، بدانید. هر نوع چاپگر برای هدف خاصی طراحی شده است، به عنوان مثال چاپگرهای لیزری برای چاپ عکس چندان مناسب نیستند. بنابراین، دانستن مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه برای خرید داشته باشید. به این ترتیب پس از خرید تعجب نخواهید کرد و با محدودیت های دستگاه مواجه خواهید شد. ما مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را به صورت جداگانه بررسی نکرده ایم. ویژگی های این مدل را به صورت جداگانه بررسی می کنیم و در نهایت تصمیم می گیریم که مزایا هستند یا محدودیت ها و مشکلات.

سرعت کم

یکی از ویژگی های اصلی چاپگرهای جوهرافشان سرعت پایین آنهاست. فرآیند تولید فشار مورد نیاز برای توزیع رنگ در این مدل ها طولانی است و به همین دلیل سرعت چاپ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین می توان گفت یکی از مشکلات چاپگرهای جوهرافشان سرعت پایین آنهاست. بنابراین، اگر سرعت چاپ برای شما مهم است، به خرید یک چاپگر لیزری فکر کنید.

همه چیز کار است

در ادامه بررسی مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان باید به همه کاره بودن این مدل اشاره کرد که یک مزیت محسوب می شود. یعنی این نوع چاپگر می تواند روی سطوح مختلف چاپ کند.

کارتریج جوهر ارزان قیمت

مزیت دیگر پرینترهای جوهرافشان این است که کارتریج های ارزان تری نسبت به مدل های لیزری دارند. در واقع این مدل به شما امکان شارژ کارتریج چاپگر را می دهد و نیازی به خرید کارتریج جدید ندارید.

قیمت پایین

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به مواردی که ذکر کردیم محدود نمی شود. هزینه مدل های لیزری معمولا کمتر از مدل های لیزری است. البته برای همه برندها و مدل ها نمی توان چنین بازخوردی داد. به طور کلی بهتر است بگوییم که هزینه اولیه چاپگرهای جوهرافشان در مقایسه با مدل های لیزری بسیار کمتر است.

برای چاپ های بلند مناسب نیست

یکی دیگر از معایب پرینترهای جوهرافشان آوافرهنگ این است که برای چاپ های طولانی مناسب نیستند. چاپگرهای جوهرافشان به دلیل حرارتی که برای تبخیر شدن و ایجاد فشار برای چاپ ورق ایجاد می کنند، نباید برای مدت طولانی باز بماند. معمولا پس از چند ساعت کار، چاپگر داغ می شود و این مشکل می تواند باعث خرابی قطعات و آسیب های زیادی به این دستگاه شود.

اندازه کوچک و نگهداری آسان

اندازه کوچک و سهولت نگهداری را نیز باید به لیست مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان اضافه کرد. استفاده از این نوع پرینترها، حتی در اندازه های بزرگ، آسان تر از مدل های لیزری است. البته مدل های صنعتی بسیار بزرگ هستند، اما معمولاً چاپگرهای جوهرافشان کونیکا مینولتا یا برندهای دیگر به راحتی روی میز قرار می گیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.