پرینت گرفتن از گوشی موبایل اندروید و آیفون

۱۴۲ بازديد

از گوشی های موبایل اندروید و آیفون پرینت بگیرید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بسیاری از اسناد، عکس ها و فایل های خود را در گوشی یا تبلت خود در فضای ابری ذخیره می کنید و می خواهید چاپ از گوشی خود از طریق Wi-Fi را تجربه کنید، این مقاله برای شما مناسب است. مواقع زیادی وجود دارد که به یک نسخه چاپی از یک برگه یا سند خاص نیاز دارید. این فایل سند می تواند یک عکس، یک رزومه یا سندی باشد که باید در جایی ارسال کنید یا در سابقه خود ذخیره کنید.

خوشبختانه، مانند گذشته برای چاپ فایل ها نیازی به کامپیوتر ندارید. می توانید این کار را مستقیماً با تلفن هوشمند خود با اتصال تلفن به چاپگر با Wi-Fi انجام دهید. فرقی نمی کند از محصولات اپل، آیفون یا آیپد یا گوشی های هوشمند و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، در این مطلب به نحوه اتصال هر دو سیستم عامل به چاپگر می پردازیم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید اسناد موجود در دستگاه خود را به راحتی به فایل فیزیکی تبدیل کنید.

از تلفن یا تبلت اندرویدی چاپ کنید

روش های مختلفی برای چاپ فایل ها از دستگاه های اندرویدی شما وجود دارد. نه تنها سیستم عامل اندروید پیشرفت قابل توجهی در چاپ با کیفیت بالا داشته است. علاوه بر این، چاپگرهای نسل جدید قابلیت ها و ویژگی های جدیدی برای چاپ از طریق شبکه های وای فای دارند. مطمئن ترین و آسان ترین راه برای اتصال دستگاه Android خود به چاپگر، برنامه Google Cloud Print و ویژگی استاندارد خدمات چاپ است.

تلفن از طریق برنامه Google's Cloud Print به چاپگر متصل می شود

چاپ ابری گوگل فناوری است که به شما امکان می دهد فایل های خود را از هر کجا و در هر دستگاهی چاپ کنید. شاید بتوان این اپلیکیشن را بهترین روش چاپ در دستگاه های اندرویدی دانست. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری گوگل از این قابلیت به صورت بی سیم برای چاپ فایل ها و اسناد خود استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که دستگاه چاپ از این ویژگی پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد با اتصال دستگاه های هوشمند خود به فضای ابری چاپ کنید.

به طور کلی، این برنامه بر روی بسیاری از دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید در دسترس است. برای پیدا کردن آن، باید به بخش "تنظیمات" دستگاه خود بروید و کلمه "چاپ" را جستجو کنید. اگر Cloud Print نصب شده باشد، این برنامه برای شما نمایش داده می شود.

اما اگر این کار نکرد، کافی است به فروشگاه Google Play بروید و برنامه را دانلود کنید.

با استفاده از برنامه Google Cloud Print چاپگر را به تلفن خود اضافه کنید

برای استفاده از این فناوری ابتدا باید چاپگر مورد نظر را به برنامه اضافه کنید. مطمئن شوید که چاپگر روشن است؛ علاوه بر این، تلفن و چاپگر Android شما باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشد.

دوباره وارد تنظیمات گوشی خود شده و "Print" را پیدا کنید. گزینه "Printing" ظاهر می شود تا کلیک کنید. در صفحه باز شده، برنامه "Google Cloud Print" را مشاهده خواهید کرد. در بالای صفحه، در سمت راست، دکمه منو قرار دارد که گاهی به صورت سه نقطه نشان داده می شود.

یک چاپگر به برنامه Google Cloud Print اضافه کنید

برنامه چاپ ابری به طور خودکار چاپگرهای موجود در شبکه Wi-Fi شما را جستجو می کند. پس از یافتن چاپگر مورد نظر، آن را انتخاب کنید تا به چاپگرهای خود اضافه شود. اکنون آماده صدور فرمان چاپ فایل مورد نظر از طریق گوشی اندرویدی خود هستید.

نحوه چاپ از گوشی اندرویدی با استفاده از فناوری Google Cloud Print

اکنون که چاپگر مورد نظر را با استفاده از فناوری چاپ ابری به گوشی اندرویدی خود اضافه کرده اید، به راحتی می توانید فایل مورد نظر را چاپ کنید. برای انجام این کار، پس از باز کردن فایل، عکس، ایمیل یا صفحه وب مورد نظر برای چاپ، روی دکمه منو با سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه «Print» را انتخاب کنید.

انجام این کار شما را به طور خودکار به چاپگر نصب شده متصل می کند. با این حال، اگر چندین چاپگر اضافه کرده اید، باید روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید. به این ترتیب می توانید از تنظیمات مختلف برای چاپ سند خود استفاده کنید. این تنظیمات شامل تعداد کپی برای چاپ می شود. اندازه کاغذ شامل رنگ یا سیاه و سفید و جهت صفحه است.

در نهایت دستور print را صادر کنید تا کار چاپ کامل شود.

اتصال تلفن اندرویدی به چاپگر از طریق Wi-Fi از طریق برنامه خدمات چاپ استاندارد

سرویس چاپ پیش‌فرض به تلفن Android شما اجازه می‌دهد چاپگرها را در شبکه Wi-Fi شما پیدا کند. به همین دلیل، لازم است در طول فرآیند به یک شبکه وای فای متصل شوید تا از هرگونه تداخل جلوگیری شود. اگر با خطا مواجه شدید یا نمی توانید چاپ کنید، ابتدا بررسی کنید که گوشی هوشمند شما به وای فای مورد نظر متصل است. زیرا گاهی اوقات دستگاه ها می توانند به شبکه دیگری متصل شوند تا سیگنال قوی تری پیدا کنند.

افزودن چاپگر به تلفن Android با استفاده از سرویس پیش فرض

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به چاپگر از طریق این سرویس استاندارد، باید به بخش «تنظیمات» گوشی خود بروید. پس از جستجوی کلمه چاپ روی گزینه چاپ کلیک کنید. سرویس چاپگر پیش فرض را انتخاب و روشن کنید تا لیستی از چاپگرهای موجود در آن شبکه برای شما نمایش داده شود. سپس یکی از این دستگاه ها را انتخاب کنید.

اگر چاپگر شما پیدا نشد، دوباره به تنظیمات بروید و این بار به جای خدمات پیش فرض، روی گزینه «افزودن سرویس» ضربه بزنید. به Google Play بروید، نام تجاری چاپگر خود را وارد کنید و برنامه را برای آن دانلود کنید. نرم افزار اختصاصی طراحی شده توسط سازندگان چاپگر، اتصال به چندین دستگاه را آسان کرده است.

توجه داشته باشید که می توانید چاپگرها را به صورت دستی اضافه کنید. برای انجام این کار، سرویس چاپگر پیش فرض را مشخص کنید، از منوی بالا سمت راست، «Add printer by IP address» و «Add printer» را انتخاب کنید و در کادر مربوطه «IP» را وارد کنید. بر روی گزینه Add کلیک کنید و نام دستگاه خود را از لیست ارائه شده مشاهده خواهید کرد.

نحوه چاپ از تلفن اندرویدی با استفاده از سرویس تلفن استاندارد

اکنون که چاپگر شما آماده چاپ است، می توانید اسناد مورد نظر خود را چاپ کنید. فایل خود را انتخاب کنید و روی منوی سه نقطه کلیک کنید. با فشار دادن دکمه "چاپ" پس از انتخاب چاپگر خود به صفحه تنظیمات هدایت می شوید. تعداد کپی های مورد نیاز، اندازه کاغذ، جهت، نوع رنگ، چاپ دورو یا یک طرفه، و انتخاب صفحه از مواردی هستند که می توانید تغییر دهید. پس از مشاهده سند، می توانید دستور چاپ را صادر کنید.

چاپ با آیفون یا محصولات اپل Apple AirPrint یک اپلیکیشن مناسب برای دستگاه های دارای سیستم عامل iOS است. این برنامه به شما امکان چاپ اسناد با کیفیت بالا را در آیفون می دهد. ویژگی های این برنامه در اکثر نسخه های آیفون مشابه است و همین امر باعث سهولت استفاده از اپلیکیشن می شود.

اگر قصد خرید چاپگر و استفاده از سیستم عامل iOS را دارید، باید چاپگری تهیه کنید که از Apple AirPrint پشتیبانی کند. در واقع با مشاهده آیکون این برنامه در جعبه ابزار می توانید از این موضوع مطمئن شوید.

برای چاپ یک سند با استفاده از AirPrint در آیفون، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- مطمئن شوید که چاپگر و آیفون شما به شبکه وای فای متصل هستند.

2- چاپگر خود را انتخاب کنید. برنامه‌هایی مانند Mail، Safari و Evernote از AirPrint پشتیبانی می‌کنند. با بازکردن آنها می توانید ارتباط آیفون و چاپگر را بررسی کرده و در نهایت چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید.

اکثر برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند که روی گزینه «Print» ضربه بزنید و انتخاب کنید و نام چاپگر شما ظاهر شود. اگر برای اولین بار از این ویژگی استفاده می کنید، چاپگر "AirPrint" را از لیست دستگاه های بالای صفحه انتخاب کنید و این دستگاه را به عنوان پیش فرض برای استفاده در آینده تنظیم کنید. اگر نمی توانید چاپگر خود را پیدا کنید، گزینه "Select a Printer" را انتخاب کنید و به آیفون خود اجازه دهید چاپگرهای اطراف را جستجو کند و دستگاه مورد نیاز خود را پیدا کند.

3- تنظیمات لازم برای چاپ را تنظیم کنید. تعداد صفحات مورد نیاز، حالت های رنگی و انتخاب صفحات مورد نظر از مواردی است که می توانید با توجه به خواسته خود اعمال کنید.

تنظیمات چاپگر در آیفون

4- در نهایت روی «چاپ» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا سند شما چاپ شود.

آخرین کلمه

امکان اتصال تلفن همراه به چاپگر می تواند بسیاری از کارهای روزانه را آسان کند. زیرا برای چاپ اسناد و تصاویر نیازی به انتقال اطلاعات به کامپیوتر نداریم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در زمینه پرینت از گوشی های موبایل اندروید و آیفون با استفاده از شبکه وای فای باشد. اگر به دنبال یک چاپگر با کیفیت و حرفه ای هستید به فروشگاه سایت آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید; همکاران ما برای انتخاب بهترین و پیشرفته ترین چاپگر در کنار شما خواهند بود.



مشاهده ادامه:  پرینت گرفتن از گوشی موبایل

جابجایی مخاطبین از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر، مانند انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید، یک فرآیند مهم و چالش‌برانگیز است. یکی از روش‌های متداول برای انجام این کار استفاده از خدمات آنلاین است. بسیاری از سرویس‌های ابری و نرم‌افزارهای مخصوص وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا مخاطبین، پیام‌ها، عکس‌ها و سایر اطلاعات مهم خود را از دستگاه آیفون به دستگاه اندروید منتقل کنند.

 

در جابه جایی مخاطبین از ایفون به اندروید، ابتدا کاربران باید نرم‌افزار متناسب با دستگاه ایفون خود را نصب کرده و سپس با استفاده از آن اطلاعات خود را به یک سرور آنلاین آپلود کنند. سپس، با وارد کردن اطلاعات و اعتبارات خود، می‌توانند از دستگاه اندروید جدید خود، اطلاعات را بازیابی کنند. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد، به خصوص در صورتی که حجم بزرگی از اطلاعات قابل انتقال باشد، اما با توجه به پیشرفت‌های فناوری، امکانات بهتری برای جابجایی سریع‌تر و آسان‌تر اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.