این چهار خصلت را با بیان خوب اشتباه نگیرید!

۷۷ بازديد


اگر بخواهیم تکنیک بیان را به زبان ساده تعریف کنیم، باید بگوییم که تکنیک بیان یعنی:

توانایی گفتاری برتر برای تأثیرگذاری بر مخاطب.

اما برخی افراد ممکن است عبارات خوب را با صفت ها اشتباه بگیرند.

در این تفسیر به چهار موردی که به اشتباه به اصطلاح خیر نسبت داده شده است نگاه می کنیم و توجه را به آنها جلب می کنیم.

این موارد بیانگر تکنیک بیان خوب نیستند:

بحث و تنوع

برخی افراد در تعاملات و مکالمات خود آنقدر صحبت می کنند که دوره آموزش فن بیان زهرا شیراحمدی مخاطبانشان خسته و ناامید می شوند تا جایی که می خواهند فرار کنند تا هر چه سریعتر از مکالمه خلاص شوند. گاهی اغراق این افراد آنقدر آزاردهنده است که شنونده دیگر حوصله برقراری ارتباط و صحبت با آنها را ندارد. این افراد ممکن است به اشتباه صحبت و اغراق خود را بر اساس ظاهر زیبای خود قرار دهند و تصور کنند بلندی صدایشان نشانه روابط کلامی قوی و نافذ است. با این حال، یک سخنرانی موثر ربطی به اغراق ندارد، کاملا متفاوت است.

زیاد صحبت کردن در یک رابطه، نگفتن حرف هایتان به طرف مقابل و شنونده خوب نبودن می تواند جذابیت و تاثیرگذاری کلمات و شخصیت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سخنرانی شما فریبنده و جذاب خواهد بود و با انرژی و مکالمه مخاطبان شما مطابقت دارد. نه برعکس

گاهی یک سکوت مناسب و یک شنونده خوب می تواند کارآمدی کلام و شخصیت ما را چندین برابر کند که شاعر می گوید: «صرفه جویی در گفتار و انتخاب کلمات چون در».

از این رو، گفت و گو و مبالغه در گفت و گو نه تنها نشانه علاقه زیاد به زبان و روابط اجتماعی است، بلکه از جرایم گفتار و بیان مؤثر نیز می باشد.

صدای فوق العاده

صدای زیبا و دلنشین یکی از نعمت های خداوند است، قطعا به درد عده ای می خورد، اما باید بدانیم که تنها صدای خوب گفتار و گفتگوی ما را خوشایند نمی کند.

ممکن است برخی از افراد با صدای خوب فکر کنند چون صدای خوب و دلنشینی دارند به راحتی می توانند با حرفه هایی مانند گوینده، مجری و گوینده کنار بیایند و در موقعیت های مختلف ارتباط شفاهی خوبی داشته باشند، اما این یکی از اشتباهاتی است که ما مرتکب می شویم. . می تواند در این دسته قرار گیرد زیرا فقط داشتن صدای خوب بدون توسعه سایر مهارت های گفتاری مانند کیفیت محتوا، بهبود دایره لغات، توانایی بداهه گویی، روش های مختلف بیان و غیره. قادر به تولید گفتار مناسب نیست.

کلمات گفتن

سخنرانی های مبتنی بر درک و اطلاعات مخاطب یا رقیب موثرتر خواهد بود.

هر چه مردم واضح‌تر و سریع‌تر بفهمند که چه می‌خواهیم بگوییم، به عبارت دیگر، هرچه روان‌تر و متواضع‌تر صحبت کنیم، کلمات ما مؤثرتر خواهند بود. استفاده از کلمات و عبارات سنگین و سنگین، این احتمال را افزایش می دهد که شنوندگان کلمات ما را به درستی درک نکنند و در نهایت باعث سردرگمی آن ها شوند و تاثیر کلمات را از بین ببرند. بنابراین، گفتن یا به کار بردن کلماتی که برای مخاطب ناآشنا و نامفهوم است، نه تنها باعث تأثیرگذاری و جذابیت گفتار نمی شود، بلکه برعکس می تواند تأثیر معکوس داشته باشد.

تکبر و بی ادبی در کلام

متأسفانه برخی می توانند با تمسخر و تمسخر دیگران و پاسخ های تند و بی ادبانه به سخنان خود زهرا شیراحمدی قدرت و اعتبار ببخشند و از ادب و بی احترامی در گفتار به دور باشند و به این ترتیب تصور کنند که دیگران را شاگرد می کنند. آنها را دنبال کنید، اما سخت است، آنها اشتباه می کنند زیرا بی ادبی و بی ادبی کلمات قاتل اثرگذاری واقعی خواهد بود.

اگرچه زمان حال و زمان حال در عصر امروز مهارت های مهمی به حساب می آیند، اما زمانی که این زمان حال رنگ غرور به خود می گیرد، تمام ارزش و قدرت واقعی خود را از دست می دهد و از این رو غرور کلماتی مانند تمسخر، تلخی و کنایه است. ، به کار بردن الفاظ کثیف، و دادن پاسخ های دور از ادب و بدون توجه به موقعیت و شنوندگان، نه تنها قدرتی به کلام ما نمی دهد، بلکه ضعف بزرگی در رفتار و گفتار به حساب می آید.

خلاصه و نتیجه گیری

در این مرحله به این موضوع پرداختیم که ویژگی هایی مانند فصاحت، فصاحت، صدای زیبا و فصاحت ربطی به بیان خوب ندارد و می دانستیم که این ویژگی ها را با بیان فوق مرتبط نمی کنیم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.