به روز رسانی وردپرس 5.2

۹۹ بازديد


به روز رسانی وردپرس 5.2 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب اینجاست که وردپرس همیشه با انتشار به‌روزرسانی‌های اصلی و سپس به‌روزرسانی‌های جزئی در به‌روزرسانی‌های مختلف، نسخه اصلی را اصلاح می‌کند. لیست را به روز کنید. اصل است. ما در هر پست آپدیت های مهم را معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آنها صحبت می کنیم و در قسمت دانلود می توانید به صفحات فرعی آنها دسترسی داشته باشید. این مقاله با وبلاگ ادامه می یابد، آپدیت اصلی 5.2 و شاخه های آن است.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی و ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که در آن می‌توانید محتوای وب‌سایت خود (متن، ویدیو، تصاویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم‌افزاری تحت وب مدیریت کنید.

Povi وردپرس است

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های فوق العاده ای را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق B2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک یکی از دوستان مت مولنوگو (خالق اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس محبوب و گسترده شده است. ابزاری برای ایجاد وبلاگ و وب سایت در رایانه اصلی با سرعت و پیشرفت بسیار زیاد استفاده می شود. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در جهان با این CMS در حال اجرا هستند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از سازندگان وب سایت مهم در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS ایجاد کرده اند. ما یک مقاله در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های خاص آن برای شما ایجاد خواهیم کرد، اما به طور کلی، اولین به روز رسانی این CMS از سال 2003 می آید، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک مدل خنده و ایجاد یک XHTML 1.1 بود. قالب سازگار (تصویر زیر بخشی از نسخه 1.1 وردپرس است)

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم در حال کار بر روی ویژگی ها و عملکردهای جدید در این نسخه است. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبارسنجی سایت و رفع چندین باگ بود.

بهبود و ارتقا در برابر باگ های وردپرس

رایج ترین خطاها در وردپرس معمولا خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربران به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. به این ترتیب، کاربران وردپرس باید برای رفع خطاها یا درخواست بررسی از شرکت میزبان، با سرویس FTP تعامل داشته باشند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی می کند. به عنوان مثال، با برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام "این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است" را نمایش دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس ایمیلی را برای مدیریت سایت ارسال می کند که حاوی یک لینک مخصوص برای ورود شما به پنل مدیریت است. با استفاده از این لینک می توانید به راحتی وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید و هر گونه تغییری برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک به آدرس ایمیل اختصاص داده شده به وب مستر وردپرس اشاره دارد. البته این قابلیت برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2

ویرایشگر جدید یا همان گوتنبرگ همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان، همه چیز به طور پیوسته برای بهتر شدن تغییر کرده است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شده است. از جمله موارد زیر:

ارتقای کارایی

حتی سریعتر از ویرایشگر کلاسیک گوتنبرگ. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

ارائه بلوک های جدید

وردپرس 5.2 بلوک های جدیدی را در ویرایشگر پیش فرض معرفی کرد. البته برخی به عنوان ویجت در دسترس بودند. اما اکنون می توانید از آن در پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این بلوک امکان ارائه آسان فید RSS را برای هر صفحه و پست فراهم می کند.

جستجو: قابلیت های جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شده است

تقویم: کاربران می توانند بر روی تاریخ موجود در این بلوک کلیک کرده و قرار ملاقات های چاپ شده روی آن را مشاهده کنند.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها هستند. البته بلوک هایی در قالب و افزونه های شما وجود دارد که به موارد قبلی اضافه می شوند. شما ممکن است به همه اینها نیاز نداشته باشید. زیرا اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

به روز رسانی شاخه اصلی 5.2.1

در نسخه فرعی وردپرس 5.2.1، وردپرس نسخه به روز شده آن را در 31 می 2018 منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی وارد دنیای وب کرد. در این نسخه 33 باگ رفع و رفع شده است که از هر نظر به بخش های بهبود ویرایشگر وبلاگ، امکانات، سهولت در رسیدگی، موضوعات تعاملی و سلامت سایت مربوط می شود.

تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

مشکلاتی در قسمت نوشتن ویرایشگر بلوک مربوط به زبان RTL وجود دارد. در نسخه جدید این مشکل کاملا حل شده است.

یکی از اشکالاتی که سیستم های 32 بیتی را تحت تاثیر قرار می دهد، کمبود حافظه است. این باگ نیز در آخرین نسخه به طور کامل رفع شد.

پیوند «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی اوقات با مشکل مواجه می‌شد و به صفحه مربوطه منتهی نمی‌شد که در این نسخه مجدداً رفع شده است.

مشکلی در حذف wp_delete_file_from_directory() در سیستم های ویندوز وجود داشت. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شده است.

مشکلی که در آن فشار دادن shift + enter باعث تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک می‌شد، برطرف شد.

دو خطای رایج در وردپرس مربوط به امنیت و خطای PHP در این نسخه رفع شده است.

عملکرد wp_targeted_link_rel() را بازبینی کرد و مشکلات مربوط به نرخ‌ها و سایر نقاط را برطرف کرد.

PHP و MySQL بررسی شده اند، اشکالات جزئی پیدا و رفع شده است.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکلات به طور کامل حل شده است.

دقت متن درخواست پروتکل HTTP را بررسی و بهبود بخشید.

پلاگین TinyMCE در گزینه های ویرایشگر به نسخه 4.9.4 به روز شد.

مطالعه مقاله کامل: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که برای ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزایای بزرگ وردپرس، آسانی در استفاده و یادگیری آن است. برای شروع آموزش وردپرس، می‌توانید به وب‌سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید و از آموزش‌ها و مستندات آن استفاده کنید. همچنین، منابع آموزشی آنلاین فراوانی برای یادگیری وردپرس در دسترس است که شامل ویدیوها، مقالات و دوره‌های آموزشی مختلف می‌شوند.

 

همچنین، جامعه فعال وردپرس بسیار بزرگ است و انجمن‌ها و گروه‌های مختلفی برای حمایت و راهنمایی کاربران جدید وجود دارند. از طریق این انجمن‌ها می‌توانید با سوالات خود به اشتراک بگذارید و از تجربه‌ی سایر کاربران بهره‌مند شوید. در نهایت، بهترین راه برای یادگیری و مسلط شدن به وردپرس، تجربهٔ عملی و تمرین مستمر است که با پیشرفت در این مسیر، می‌توانید توانایی‌های خود را در ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌های پویا با وردپرس بهبود دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.