پمپ كارواش صنعتي چيست؟

۷۴ بازديد


اين دستگاه قابليت تنظيم فشار آب داشته و مي توان به راحتي به كمك آن عمليات نظافت در مكان هاي وسيع را خيلي سريع انجام داد. اگر آب و هواي منطقه طوري باشد كه بارشي كافي براي پر كردن مخزن با استفاده از تكنيك هاي برداشت آب باران ايجاد كند يا خودتان بتوانيد مخزن را به راحتي پر كنيد، سيستم آبياري قطره اي ثقلي به ويژه از نظر اقتصادي بسيار مقرون به صرفه خواهد بود. هرچند بايد تأكيد كرد كه انجام اين كار بدون تخصص كافي و اشراف نسبت به وضعيت دقيق گلخانه و خواص مواد شيميايي، ميتواند به نتايج و اثرات جبرانناپذيري منتهي شود. البته پيش از ورود به بررسي جزئي و ملموس كاربردها بايد تأكيد داشت كه بهكارگيري اين وسيله براي مقاصد بهداشتي و بهبود شرايط محيطي، تحت هر شرايطي بايد با تخصص كافي و ضمن مشورت با افراد مطلع انجام شود. آنچه كه در ادامه ميخوانيد كاربردهاي متداولي است كه براي فوگر در نظر گرفته شده و افراد پس از كسب مشورت نسبت به انجام آنها مبادرت ورزيدهاند. در فصل هاي گرم سال، محيط رطوبت خود را از دست مي دهد به همين دليل نيازمند به كار گيري مه پاش مرغداري مي باشيم. به همين دليل است كه باعث ايجاد رطوبت بر روي محيط و افراد حاضر در آن نميشود.
در اين كاربرد، مهپاش با هيچ ماده غيرعادي و شيميايي پر نشده و تنها با آب پر ميشود. كاربرد برخي از وسايل مربوط به صنعت كشاورزي و پرورش گياهان، تنها منحصر به باغات، مزارع و سيستمهاي كشاورزي نيست. و استفاده از آن چه فوايدي دارد؟ امروزه سيستم مه پاش يا رطوبت ساز يا فوگر كه به نام مه ساز سرد نيز معروف است، به عنوان يكي از كارآمدترين روش ها جهت تنظيم ميزان رطوبت و دما در گلخانه و سالن هاي پرورش دام و طيور شناخته مي گردد، كه اساس كار آن بر اساس پاشش ذرات آب سرد در اندازه اي بين 3 تا 20 ميكرون با استفاده از نازل مه پاش و پخش يكسان و يكنواخت آن در محيط مي باشد. در حالت عادي بسته به نوع گياهان، تعداد گياهان و قرار داشتن در بخش خاصي از چرخه رشد، سطح متفاوتي از رطوبت براي حفظ سلامتي گياهان نياز است.
اما به مرور زمان، با قرار گرفتن در زير نور خورشيد، فرسوده ميشوند. در اين نوع تايمر نيز ميتوانيد با توجه به بازهاي كه در نظر داريد، ساعات و دورههاي آبياري را تنظيم كنيد. سيستم مهپاش به شكلي است كه با اتكاي به فشار بالا، مه يا به بياني ديگر جرياني غليظ از گاز را به منظور پخش در يك محيط ايجاد ميكند. رين دريپ هم در ايالات متحده امريكا واقع شده است و از سال ۱۹۷۲ به توليد محصولات در زمينه آبياري و به خصوص نوع قطره اي آن به فعاليت مي پردازد. تايمر ديجيتال آبياري يكي از تجهيزات مهم و لازم در سيستم آبياري است. نازل هاي مورد استفاده در سيستم مه پاش از سايز هاي 10 تا 50 ميكرون موجود مي باشند. در سالن هاي صنعتي تمامي تجهيزات سالن قارچ به صورت صنعتي و با صرف هزينه هاي بالاتر نسبت به دو روش قبل راه اندازي مي شوند. پمپ پيستوني CAT آبدهي در محدوده 1 تا 227 ليتر بر دقيقه و فشار از 7 تا 700 بار دارد و در دو مدل برنج و استيل عرضه مي گردد. اين سه كاربرد شايد قدري كلي بيان شده باشند اما در ادامه متن، با برخي از كاربريهاي ملموس و عملي آن در فضاهاي مختلف آشنا خواهيد شد.
رطوبت سرد كه توسط در محيط ايجاد ميشود، سبب تنفس بهتر، جلوگيري از بيماريهاي فصلي مانند سرماخوردگي و آنفولانزا و حتي خنك كردن محيط در تابستان ميشود؛ اما از اين استفادههاي ديگري هم ميتوان كرد. برخي از مهپاشها كه ساختار متفاوتي هم دارند، حتي براي توليد بخار نمايشي و تزئيني استفاده ميشوند اما اگر قرار بر بررسي كاربردهاي صنعتي اين وسيله باشد، ميتواند به موارد زير اشاره كرد. به طور نرمال، يكي از كميتهاي نيازمند پايش و كنترل در فضاهاي گلخانهاي، ميزان رطوبت است. رطوبت و دماي محيط به وييه براي كه دچار بيماريهاي پوستي، تنفسي، قلبي و عروقي و … كنترل آفات ( با استفاده از كنترل دما ورطوبت محيط از انتشار آفاتي كه در اثر رطوبت پايين و دماي بالا منتشر مي شوند جلوگيري مي كند) . چرا كه افزايش دماي آب موجود در واترجت صنعتي آب گرم، باعث مي شود تا بافت آلوده به خاطر پاشش پرفشار آب گرم از روي سطح جدا شده و عمليات نظافتي راحت تر انجام شود.

https://abniro.com/car-wash-pump/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B4/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.