تغييرات جديد اكسپرس انتري كانادا براي صدور دعوت نامه هاي مبتني بر شغل

 
تغييرات قابل توجهي در سيستم اكسپرس انتري كانادا كه به دعوت نامه هاي شغلي اجازه مي دهد، در اصلاحيه هاي قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان پيشنهاد شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندي كانادا (IRCC) ديده مي شود.
اصلاحاتي كه تحت لايحه C-19 پيشنهاد شده است، بخشي از جزئياتي را كه اولين بار توسط در نوامبر 2021 گزارش شد، بيان مي كند و به وزير مهاجرت انعطاف بيشتري در مورد اينكه چه كسي مي تواند از استخر اكسپرس انتري دعوت شود، مي دهد.
اين اختيار را به وزير مي دهد تا يك هدف اقتصادي خاص را شناسايي كند و از نامزدهايي دعوت كند كه بر اساس عواملي مانند تجربه كاري، تحصيلات يا مهارت هاي زباني به آن هدف كمك كنند.
اين امر امكان انجام قرعه كشي را با هدف قرار دادن كدهاي طبقه بندي ملي مشاغل (NOC) فراهم مي كند.
فيليپ سوموگيواري، مدير كل سياست و برنامه ريزي استراتژيك در IRCC، اخيراً در جلسه كميته دائمي شهروندي و مهاجرت شركت كرد تا به سؤالات مربوط به تغييرات پيشنهادي پاسخ دهد.
سوموگيواري به كميته گفت: «اصلاحات پيشنهادي كه به دنبال آن هستند بر اساس انعطاف‌پذيري موجود اكسپرس انتري است و از بهبود اقتصادي و رشد آتي كانادا حمايت مي‌كند و به وزارتخانه اجازه مي‌دهد نامزدهايي را انتخاب كند كه طيفي از نيازها و اولويت‌هاي اقتصادي را برآورده مي‌كنند».
به طور خاص، اصلاحات به وزير شهروندي و مهاجرت اجازه مي دهد تا از اتباع خارجي براي درخواست اقامت دائم از طريق اكسپرس انتري بر اساس مبناي جديد دعوت كند: واجد شرايط بودن براي عضويت در گروهي كه از هدف اقتصادي مشخص شده توسط وزير پشتيباني مي كند.
Somogyvari از مثال استفاده از مهاجرت براي حمايت از رشد بخش فناوري كانادا استفاده كرد.
او به كميته گفت: «يك دسته از كانديداهاي اكسپرس انتري بر اساس معيارهايي مانند داشتن تجربه كاري و شغل بخش آنها و/يا داشتن مدرك تحصيلي مرتبط ايجاد خواهند شد.
سپس مي‌توان براي كانديداهاي داراي رتبه برتر در آن دسته دعوت‌نامه صادر كرد.»
 
طبقه بندي خاص توسط وزير از طريق دستورالعمل هاي وزير ايجاد مي شود، به همان روشي كه قرعه كشي هاي منظم در حال حاضر از طريق اكسپرس اينتري انجام مي شود.
با اين حال، مقررات فعلي فقط اجازه مي دهد تا قرعه كشي با هدف برنامه هاي مهاجرتي خاص، از جمله كار ماهر فدرال، مشاغل ماهر فدرال، كلاس تجربه كانادايي و برنامه نامزد استاني انجام شود.
سومگيواري گفت كه هر بار كه دسته بندي خاص ايجاد مي شود، وزير موظف است هدف اقتصادي مورد نظر را شناسايي كند. استفاده از اختيارات جديد بايد در «گزارش سالانه به پارلمان درباره مهاجرت» نيز گنجانده شود.
اين تغييرات تحت بخش 23 لايحه C-19، "قانوني براي اجراي برخي از مقررات بودجه ارائه شده در پارلمان در 7 آوريل 2022 و ساير اقدامات" پيشنهاد شده است.
پيامدهاي اكسپرس اينتري گسترده است، زيرا اين قدرت ها مي توانند تأثير عميقي بر قرعه كشي هاي منظم انجام شده توسط IRCC داشته باشند.
قبل از بحران كوويد-19، مقامات هر دو هفته يك بار قرعه كشي هاي عمومي را با هدف كانديداهاي داراي امتياز برتر انجام مي دادند، و گاه به گاه براي كانديداهاي برنامه مشاغل ماهر فدرال و نامزدهاي استاني قرعه كشي مي كردند.
اما محدوديت‌هاي اعمال شده به دليل ويروس كرونا باعث شد كه IRCC فقط از نامزدهاي كلاس تجربه كانادايي و برنامه نامزد استاني در مارس 2020 دعوت كند.
تلاش براي رسيدن به سطوح مهاجرت ركوردشكني در سال‌هاي 2021، 2022 و بعد از آن، تعداد زيادي درخواست در IRCC را شاهد بود، به اين معني كه از پاييز 2021، تعداد نسبتاً كمي از نامزدهاي PNP دعوت شده‌اند.
در ماه آوريل، شان فريزر، وزير مهاجرت، اعلام كرد كه قرعه كشي هاي منظم در جولاي 2022 از سر گرفته مي شود، با انتظار بازگشت به قرعه كشي هاي همه برنامه ها، همانطور كه در دوران پيش از همه گيري اتفاق افتاد.
با اين حال، اين آخرين تغييرات پيشنهادي به اين معني است كه وقتي قرعه‌كشي‌ها در تابستان امسال از سر گرفته شود، سيستم مي‌تواند بسيار متفاوت به نظر برسد. در واقع، هزاران دعوت نامه مي تواند به متقاضيان خارج از كشور داده شود، با امتيازات CRS كمتر، كه در قرعه كشي هاي قبلي دعوت نامه اي دريافت نمي كردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.