مراحل تميز كردن پوست چرب

۵۳ بازديد

موضوع مورد بررسي مراحل پاكسازي پوست چرب است. اولين چيزي كه هنگام ملاقات با يك شخص متوجه مي شويد پوست صورت اوست. پوست انسان براي لطافت و نرمي به روغن طبيعي نياز دارد. اين روغن طبيعي كه سبوم نام دارد از غدد چربي زير پوست كه در بيشتر سطح بدن قرار دارند ترشح مي شود. پوست هاي مختلف بر اساس ميزان ترشح اين روغن طبيعي به سه دسته خشك، مختلط و چرب تقسيم مي شوند.


جهت تعيين وقت كلينيك زيبايي غرب تهران با شماره تلفن درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد.
پوست چرب پوستي است كه مقدار زيادي سبوم ترشح مي كند و ظاهري براق و براق دارد. اگر به درستي از پوست چرب مراقبت نشود، مشكلاتي مانند مسدود شدن منافذ پوست و بزرگ شدن آنها، تجمع سلول هاي مرده پوست و پيدايش جوش هاي سرسياه و آكنه در سطح پوست ايجاد مي شود. درمان و پيشگيري از چربي پوست امروزه يكي از دغدغه هاي مردم در زمينه سلامت و مراقبت از پوست است.


براي گرفتن نوبت با متخصص پوست مرزداران با شماره درج شده در سايت تماس بگيريد.
افرادي كه پوست چرب دارند مي دانند كه مراقبت از اين نوع پوست با ديگران متفاوت است. پوست هاي چرب هر يك تا دو ماه يكبار نياز به پاكسازي دارند. پاكسازي پوست چرب مراحل خود را دارد. براي آگاهي از مراحل پاكسازي پوست چرب با سايت دكتر كاني همراه باشيد.


مراحل پاكسازي پوست چرب
براي از بين بردن آلودگي ها، باكتري ها، چربي ها و سلول هاي مرده از سطح پوست بايد از روش هاي خوب و مناسب براي صورت استفاده كرد. در زير هر مرحله از تصفيه مورد بررسي قرار مي گيرد.


پاكسازي كامل و عميق صورت
فراموش نكنيد كه صورت خود را به درستي تميز كنيد و در دو مرحله پوست شما را از باقي مانده مواد آرايشي و چربي اضافي پاك مي كند. اگر پوست چرب داريد به استفاده از شوينده مخصوص پوست هاي چرب توجه كنيد كه فقط چربي اضافي پوست را از بين مي برد تا تمام چربي صورت پاك نشود. زيرا صورت شما براي داشتن پوستي نرم و مرطوب به مقدار مشخصي روغن طبيعي نياز دارد.
مي‌توانيد پاك‌كننده‌هاي مختلفي را براي پوست‌هاي چرب مانند ژل، فوم يا ميسلار واتر براي پوست‌هاي چرب امتحان كنيد تا محصولي را پيدا كنيد كه براي پوست شما بهترين كار را دارد. ابتدا صورت خود را با ژل شستشو بشوييد و محلول تونر را روي يك پد پنبه اي تميز بريزيد و وقتي پنبه خيس شد، تمام صورت خود را پاك كنيد. براي تميز كردن دور چشم از تونر مخصوص دور چشم استفاده كنيد زيرا پوست اين ناحيه نازك و حساس است.


صورت خوردن
فيشال يكي از قديمي ترين و موثرترين روش هاي مراقبت از پوست است. اين روش پوست را از آلودگي ها و چربي اضافي پاك مي كند و منافذ مسدود شده را باز مي كند. قبل از استفاده از ماسك ها و اسكراب هاي مختلف، از كندر براي نرم كردن پوست و باز كردن منافذ پوست استفاده كنيد. مواد مغذي و مواد مفيد ماسك را مجبور مي‌كند تا به لايه‌هاي عميق‌تر پوست نفوذ كنند و در نتيجه پوستي صاف‌تر و درخشان‌تر به دست مي‌آورند. وقتي صورت خيس شد، اسطوخودوس، از گياهان خشك مانند رزماري و بابونه استفاده كنيد.


براي رزرو نوبت و مشاوره بازسازي 4 بعدي با شماره درج شده در سايت تماس بگيريد. دكتر فاطمه حبشي
مي توانيد يك كتري يا يك قابلمه با عمق مناسب را با آب پر كنيد. سبزي هاي خشك را اضافه كنيد و بگذاريد بجوشد. پس از آن شعله را خاموش كرده و با حوله اي كه روي سرتان است، اجازه دهيد پوستتان به مدت 5-8 دقيقه بخار كند. چشمان خود را با حوله بپوشانيد و استراحت كنيد. كندر صورت داراي فوايد بسياري از جمله آرامش اعصاب و روح، پاكسازي گرد و غبار از مجاري بيني، كاهش خستگي و فشار چشم و ... است.


بشوييد و خشك كنيد
سلول هاي مرده پوست، روغن هاي طبيعي بدن، استفاده از لوازم آرايشي و گرد و غبار و ذرات موجود در هوا مي توانند منافذ پوست را مسدود كنند. با كمك لايه برداري مي توانيد تمام اين ذرات را از بين ببريد و پوست شفاف و روشن مي شود. پوست دائماً در چرخه نوسازي سلولي است، سلول هاي جديد تشكيل شده و سلول هاي قديمي و مرده جايگزين مي شوند.


براي رزرو نوبت و مشاوره ليزر موهاي زائد با شماره تلفن هاي درج شده تماس بگيريد.
با استفاده از لايه برداري، فرآيند جايگزيني سلولي با برداشتن لايه بالايي پوست كه حاوي سلول هاي مرده است و نمايان شدن لايه جديدي از پوست انجام مي شود. با لايه برداري پوست، كثيفي ها و سلول هاي مرده پوست از بين مي روند و سلول هاي جديد آزاد مي شوند. اين عمل باعث مي شود رطوبت بهتر جذب پوست شود. اسكراب ها اشكال مختلفي دارند.


براي تعيين وقت و مشاوره ليزر فوتونا با شماره هاي درج شده در سايت تماس بگيريد.
يكي از راه هاي لايه برداري پوست استفاده از اسكراب صورت است. اين اسكراب در اصل يك اسكراب لايه بردار و تركيبي از مواد مختلف با گرانول ها يا گرانول هاي ريز است كه ساختار آن را كمي درشت تر مي كند تا بتواند به راحتي آلودگي هاي پوست را از روي پوست پاك كند. البته اگر دانه ها درشت باشند باعث التهاب و آسيب پوست مي شوند. درست مانند آب سفيدي كه در زمان هاي قديم براي لايه برداري پوست هنگام استحمام استفاده مي شد. با شستشو تمام سلول هاي مرده از بين رفته و پوست آماده دريافت ماسك ها مي شود.


استفاده از ماسك براي پوست هاي چرب
به گفته دكتر در اين مرحله، پوست آماده دريافت ماسك است. ماسك هاي خاك رس خان بهترين راه براي پاكسازي صورت با پوست چرب است. اين ماسك ها چربي اضافي پوست را از بين مي برند و پوستي سالم و شاداب به شما مي دهند. حتما از ماسك صورت مخصوص پوست هاي چرب يك برند خوب و مطمئن استفاده كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد.


از مرطوب كننده استفاده كنيد
اين تصور بسيار اشتباه است كه فقط پوست خشك نياز به مرطوب كننده دارد. راز داشتن پوستي جوان، هيدراته ماندن است. حتي پوست هاي چرب هم نياز به كرم مرطوب كننده خوب و مناسب دارند كه پوست را نرم و لطيف نگه دارد. اگر پوست چرب را مرطوب و آبرساني نكنيد، براي جبران خشكي، چربي بيشتري توليد مي كند. اگر پوست چرب داريد، استفاده از مرطوب كننده هاي پايه آب براي جلوگيري از براق شدن پوست ضروري است.


آخرين كلمه در مورد پاكسازي پوست چرب
پوست هاي چرب نيز مانند هر نوع پوست ديگري نياز به پاكسازي دارند. نظافت را مي توان بدون دستگاه و با دستگاه انجام داد. پاكسازي پوست بايد هر ماه انجام شود. به گفته دكتر خاني در حالي كه پاكسازي مفيد است، انجام بي رويه آن مي تواند باعث نازك شدن و حساسيت پوست، خارش و التهاب شود. هنگام تميز كردن، حتما از مواد با كيفيت استفاده كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد.


https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.