طرز تهيه ترشي كلم قرمز فوري + خوشمزه و آسان

۴۶ بازديد

همان‌طور كه مي‌دانيد كلم قرمز سرشار از  آنتي اكسيدان ها، ويتامين K و ويتامين C است. بسيار از افراد در كنار غذا ترشي كلم را بسيار دوست دارند. با ما همراه باشيد تا در اين مطلب از جوان ايراني طرز تهيه ترشي كلم قرمز فوري را آموزش ببينيد.


مواد لازم:

كلم قرمز يك عدد

متوسط سركه يك ليوان

نمك دريا ۲ قاشق چاي‌خوري

شكر ۱ قاشق چايخوري

ليمو ترش يك عدد

فلفل سياه به ميزان لازم

سير ۲ حبه


ابتدا برگ‌هاي كلم را جدا كرده و با آب سرد خوب بشوييد، سپس چند ساعت درون آبكش قرار داده تا آب آن خارج شود. سپس به صورت ورقه‌هاي نازك خرد كرده و با آب ليموترش مخلوط مي‌كنيم.

سركه را در يك كاسه بزرگ ريخته و سپس شكر و نمك را اضافه كنيد و مخلوط كنيد. سپس سير و كلم قرمز را اضافه كنيد و اجازه دهيد كمي بپزد. بعد از سرد شدن داخل شيشه ريخته و درون يخچال نگهداري كنيد.
فراموش نكنيد كه درب شيشه را با يك پلاستيك فريزر محكم ببنديد تا هوا وارد آن نشود. دقت كنيد هيچ‌گاه نور خورشيد به ترشي نتابد زيرا باعث خراب شدن آن مي‌شود.


هرچند اين ترشي پس از يك ساعت قابل خوردن است اما بهتر است ۲۴ ساعت صبر كنيد تا رنگ و طعم آن بهتر شود.
براي طعم بيشتر آن مي‌توانيد از فلفل قرمز، خردل، زيره، زنجبيل و رازيانه نيز بهره ببريد. آب لبو نيز مي‌توانيد به سركه اضافه كنيد تا رنگ بهتري بگيرد‌.
البته به روش سنتي مي‌توانيد مخلوط ترشي را درون شيشه به مدت دو هفته نگهداري كنيد سپس آماده مصرف است. اما به روش رستوراني و يا سريع به مدت پنج دقيقه بايد حرارت دهيد. دقت كنيد بيشتر از پنج دقيقه روي حرارت نماند، زيرا در اين صورت ترشي بسيار نرم مي‌شود و طعم جالبي ندارد‌.

خلاصه:

حتي افرادي كه از انواع ترشي‌ها بيزار هستند با يك بار خوردن ترشي كلم عاشق آن مي‌شوند‌. اين نوع ترشي بسيار خوشمزه و ترد بوده، همچنين رنگ و طعن بسيار دلپذيري دارد.
اگر شما نيز تاكنون ترشي كلم قرمز تهيه كرده‌ايد خوشحال مي‌شويم در بخش نظرات فوت‌وفن‌هاي خوشمزه‌تر شدن آن را براي ما و ديگر مخاطبان جوان ايراني شرح دهيد.

طرز تهيه ترشي كلم قرمز فوري + خوشمزه و آسان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.